AKTUÁLNÍ DĚNÍ V OBCI SLEDUJTE ZDE
Jsou do něj zahrnuty povodně a požáry a ochrana obyvatelstva při průmyslových haváriích, při ostatních živelných pohromách, při teroristickém útoku nebo v době napadení státu
PORTÁL KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ ÚSTECKÉHO KRAJE
Starostka obce, Zuzana Mendlová, DiS. | předseda BR |
Místostarosta obce, Mgr. Michal Kulhánek | místopředseda BR |
Tajemník OÚ, Ing. Libor Teplan | tajemník BR |
Radní, Lumír Petrák | člen BR |
Radní, Ing. Jan Fiala | člen BR |
Radní, Petr Žižka | člen BR |
a) zajištění připravenosti obce na krizové situace včetně návrhů opatření,
b) rozpracování úkolů krizového plánu kraje a ORP, uložených hasičským záchranným sborem kraje.
c) plán evakuace osob z ohroženého území v obci,
d) zprávu o činnosti a připravenosti SDH obce,
e) způsob seznámení právnických a fyzických osob s charakterem možného ohrožení v obci, s připravenými krizovými opatřenímI a se způsobem jejich provedení,
f) způsob shromažďování nezbytných údajů o osobách, které v době krizového stavu přechodně změní pobyt,
g) zprávu o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních,
h) podmínky nouzového přežití obyvatelstva,
i) návrh objemu finančních prostředků v rozpočtu obce, vyčleněných k zajištění přípravy na krizové situace v obci.
KRIZOVÝ ŠTÁB
Krizový štáb obce je pracovním orgánem obce a je tvořen z členů Bezpečnostní rady obce, případně dalších odborníků.
Krizový štáb obce ustavuje a svolává starosta obce za účelem řešení konkrétní krizové situace (havárie, přírodní katastrofa, pandemie, napadení státu a pod) nebo v případě vyhlášení krizového stavu na území obce, zejména je-li nutné zabezpečit evakuaci a nouzové přežití obyvatelstva za účelem:
Základním úkolem Krizového štábu je řešit vzniklé krizové situace, resp. koordinovat záchranné a likvidační práce v souvislosti s řešením mimořádné události.
Krizový štáb obce se podílí ve spolupráci se složkami IZS na koordinaci provedení záchranných a likvidačních prací a ostatních úkolů ochrany obyvatelstva a života obce (varování, evakuace, nouzové přežití) a následně obnovovacích prací (asanační) na postiženém území obce. Na základě zpracované dokumentace, předkládá podklady pro rozhodovací činnost starosty obce a rady obce při řešení mimořádných událostí a krizových situací, zejména:
POVODŇOVÁ KOMISE OBCE
Starostka obce | Zuzana Mendlová | předseda PK |
Tajemník OÚ | Ing. Libor Teplan | místopředseda PK |
Referent KŘ | Kateřina Jelínková | zapisovatel PK |
Místostarosta obce | Mgr. Michal Kulhánek | člen PK |
Radní | Ing. Jan Fiala | člen PK |
Radní | Lumír Petrák | člen PK |
Radní | Petr Žižka | člen PK |
|
Povodňovou komisi zřizuje rada obce.
Povodňová komise obce je podřízena povodňové komisi obce s rozšířenou působností.
Povodňová komise obce ve svém územním obvodu v rámci zabezpečení úkolů při ochraně před povodněmi:
a) zajišťuje pracovní síly a věcné prostředky na provádění záchranných prací a zabezpečení náhradních funkcí v území,
b) prověřuje připravenost účastníků ochrany podle povodňových plánů,
c) organizuje a zabezpečuje hlásnou povodňovou službu a hlídkovou službu, zabezpečuje varování právnických a fyzických osob v územním obvodu obce s využitím jednotného systému varování,
d) informuje o nebezpečí a průběhu povodně povodňové orgány sousedních obcí a povodňový orgán obce s rozšířenou působností,
e) vyhlašuje a odvolává stupně povodňové aktivity v rámci územní působnosti,
f) organizuje, řídí, koordinuje a ukládá opatření na ochranu před povodněmi podle povodňových plánů a v případě potřeby vyžadují od orgánů, právnických a fyzických osob osobní a věcnou pomoc,
g) zabezpečuje evakuaci a návrat, dočasné ubytování a stravování evakuovaných občanů, zajišťuje další záchranné práce,
h) zajišťuje v době povodně nutnou hygienickou a zdravotnickou péči, organizují náhradní zásobování, dopravu a další povodní narušené funkce v území,
i) provádí prohlídky po povodni, zjišťuje rozsah a výši povodňových škod, zjišťuje účelnost provedených opatření a podává zprávu o povodni povodňovému orgánu obce s rozšířenou působností,
j) vede záznamy v povodňové knize.
Činnost obyvatel Velkého Březno při povodni
Při dosažení 1. SPA (1. SPA se nevyhlašuje)
Při vyhlášení stavu pohotovosti - 2. SPA:
Při vyhlášení stavu ohrožení - 3. SPA:
V PŘÍPADĚ HAVÁRIE VOLEJTE
Plyn | dle dodavatele, se kterým máte uzavřenou smlouvu |
Elektřina | dle dodavatele, se kterým máte uzavřenou smlouvu |
Voda | 602 692 087 |
Kanalizace | 702 172 282 |
Police ČR | 158 lze i 112 |
Úraz | 155 lze i 112 |
Požár | 150 lze i 112 |
Nehoda | 112 |
Porucha auta | 1224 |
Pád stromu | 150 - pokud padl na vozovku nebo ohrožuje zdraví či majetek obyvatel 412 528 477 v ostatní případech |
Veřejné osvětlení | 601 229 391 |
EVAKUAČNÍ BALÍČEK
Co má obsahovat lékárnička 1. Léčivé přípravky (pouze ty, jejichž výdej není vázán na lékařský předpis) ·
2. Obvazový a jiný zdravotnický materiál
3. Různé
|
Pokud použijete vlastní automobil je nutno mít:
V případě vyhlášení mimořádné události budou občané na tuto skutečnost upozorněni: