Doplňující informace k podnětu ze dne 31. 7. k čištění nádob na odpady

Vzhledem k omezenému počtu úhozů v sekci podněty a připomínky, poskytujeme tuto doplňující informaci k dotazu ze dne 31. 7. k čištění nádob na odpady.

K doplnění uvádíme, že vymytí 1 nádoby přijde zhruba na 300,- Kč + DPH a dle sdělení AVE to není součástí smlouvy. Obec by musela tuto činnost zaplatit, což při zhruba 580 nádobách (bez nádob na separovaný odpad) činí cca 210.000,- Kč, se kterými jsme v rozpočtu nepočítali. Samozřejmě, že jsme hledali způsob, jak občanům vyhovět a ušetřit. Došli jsme však k závěru, že obec svými prostředky tuto činnost zajistit neumí. Není možné, aby obec vymývala popelnice v místech jejich stání a obsah vylévala do kanalizačních vpustí v komunikaci. Je třeba vyprázdněný kontejner (popelnici) dopravit na místo, kde lze jímat odpadní vody vzniklé vymýváním, včetně zbytků vymytého odpadu. To znamená kontejner (popelnici) přepravit na takové místo (zřejmě ČOV), vymýt a dopravit zpět. Kapacita VPP je však omezená nakládat a skládat kontejner (popelnici) na auto je práce pro 2 až 4 muže, vymýtí, dle znečištění cca ½ hodiny. Navíc jsme omezeni dobou vyprázdnění nádoby, což je středa. Při 8 hodinové pracovní době by mohli optimálně zvládnout 16 kontejnerů (popelnic) tedy všechny nádoby na směsný odpad bychom vymyli zhruba za 8 až 9 měsíců a 4 ze 7 VPP by nedělali nic jiného. Naše hasiče z výše uvedených důvodů nasadit nemůžeme, ohrozili bychom tím jejich pohotovost (připravenost). Dospěli jsme tedy k názoru, že jediným řešením je externí dodavatel. Nejsme však přesvědčení o tom, že situace je tak kritická, abychom k tomuto opatření museli přistoupit.